Меню

Навчання після відпочинку

Як захопити дитину навчанням після відпочинку

Досхочу відпочила від алгебри та географії дітвора візьметься за навчання з великим небажанням. "Вони і раніше не дуже за книги бралися, а тепер їх до них треба буде ременем гнати", - зітхають мами і тата. Як же заітерісовать дитини навчанням і зробити так, щоб домашні завдання з тортури для всієї родини перетворилися в задоволення? За словами психологів, в першу чергу треба зміцнити нервову систему - пам'ять, увагу, посидючість без цього не розвиватимуться. І це стосується будь-якого віку. Вправи прості - загальнозміцнюючий масаж, контрастний душ, прогулянки на свіжому повітрі. При виконанні домашніх завдань важливо стежити за режимом і чергувати предмети: скажімо, природознавство, потім математика. Це хороша профілактика втоми - адже поперемінно задіюються різні ресурси. Не менш важливо збалансоване харчування. Крім цього, батьки повинні пам'ятати про те, що політику батога і пряника ніхто не відміняв, і вона є хорошим стимулом для навчання.

Вертухам - шахи.

Для молодших школярів основним стимулом до навчання є похвала вчителя. Тому не завадить знайти спільну мову з педагогом і попросити його зайвий раз похвалити вашої дитини, звичайно ж, в разі, якщо він цього дійсно заслужив. Та й самим татам і мамам варто частіше хвалити дитину за кожну нову перемогу і не акцентувати увагу на "невдачах - невдач". На думку психологів, в такому віці рідко немає інтересу до навчання. І якщо малюк каже, що не хоче вчитися, то це може означати, що він не хоче йти в саму школу. Причиною тому може бути конфлікт з однокласниками або тим же вчителем; високі вимоги до навчання - заклад може не відповідати рівню початкових знань дитини. Ще одна причина - віддаленість від будинку: за час дороги дитя може втомитися так, що вчитися несильно захочеться. Ще одна причина - слабке здоров'я, воно впливає на здатність засвоювати заданий матеріал.

Що ж стосується тих випадків, коли школяр погано навчається вдома, то батькам важливо пам'ятати одне правило виконання домашнього завдання. На столі у дитини не повинно бути сторонніх предметів і тільки один підручник - той, за яким зараз виконуються приклади. Тоді малюк не буде відволікатися на кольорові олівці і розглядати картинки. Діти засвоюють інформацію маленькими порціями, тому, після того як вирішена арифметика, слід зробити перерву - 10 хвилин на мультики, здолали наступний предмет - знову пауза.

Пам'ять і мислення зміцнюються за допомогою розвиваючих ігор. Причому шахи розвивають і здатність запам'ятовувати, і увагу, і посидючість. До слова, про останню - перш ніж картати чадо за шило у відомому місці, задумайтеся про его темперамент: 15 хвилин на місці для холерика - подвиг, а з віком непосида втихомириться.

 

Пам'яті допоможе Єгипет.

Як кажуть психологи, у дітей середнього віку дуже слабка мотивація до навчання: вчитель вже не має того авторитету (до того ж у дитини не один педагог, а кілька), а з ігор вони вже виросли. Не треба соромитися матеріального заохочення. Якихось рад за сумами немає. Як ви вважаєте за потрібне. Можна встановити якийсь "головний приз" за гарні оцінки в табелі (мобільний телефон, собака та ін.). Краще, щоб подарунок був очікуваний, але можна заохочувати спонтанно. Але не обов'язково подарунки, можна разом сходити в кіно. І звичайно, за погане навчання слід карати, наприклад, позбавленням все тих же благ. При цьому про форму покарання варто з дитиною домовитися заздалегідь, щоб він чітко знав, що буде, "якщо".

У цьому віці всі сили організму дитини кинуті на гормональні перебудови, і як результат - погіршується пам'ять, уроки робляться довше і ін. Тому, якщо є предмети, які не надто важливі для школяра (наприклад, естетика, комп'ютерна грамотність), можна послабити навантаження по ним. Але ні в якому разі не звільняйте дитину від фізкультури. Мовляв, треба розвантажити і так втомлюється дитини. Адже заняття спортом зміцнюють нервову систему, і як наслідок дитина краще вчиться. Для розвитку пам'яті хороші вправи з ейдетики. Один з її постулатів: то, що вчиться, має повторюватися вголос. Для запам'ятовування використовують емоційно забарвлені асоціації, які повинні викликати у дитини радість. Наприклад, формулу обсягу кулі пов'язують з апельсином, а піраміди - подорожжю в Єгипет.

Налякати будівництвом.

Головний стимул у навчанні старшокласника - бажання вступити до престижного вузу на цікаву йому професію. Можливо батькам треба подумати, а чи так потрібна дитині відмінна успішність з усіх предметів? Може бути, варто зробити акцент на мовах в невеликого збитку математики або навпаки. Основна допомога, яку мам і тато можуть надати в цей період, зводиться до збору інформації про вузи, щоб дитина змогла чіткіше визначитися з місцем навчання. Не зайве поцікавитися прогнозами аналітиків: які спеціальності будуть затребувані через 5-6 років.

Якщо ж дитина не хоче думати про продовження навчання, можна зайвий раз сказати, що його чекає або армія, або малоцікава і низькооплачувана робота. А якщо умовлянь недостатньо, привести свої аргументи в дію - забрати документи і відправити на роботу. Я знаю приклад, коли хлопчика на день відправили працювати на будівництво. Він цілий день виносив важке сміття, був "на побігеньках" і отримав 50 гривень. Зрозумівши, що витрачені зусилля і вознагрождение мало порівнянні, рішуче взявся за навчання. Додамо, що, вибираючи професію, треба враховувати темперамент дитини. Скажімо, з флегматика вийде прекрасний бухгалтер, а ось холерикові така робота не підійде зовсім, як би він при цьому не любив математику.

Джерело: http://mamaclub.ua!